Cross sell i up sell

Cross sell i up sell finanse Cross sell up sell

Działy handlowe firm codziennie są bombardowane nowymi technikami sprzedaży. Ich flagowym zadaniem jest maksymalizacja sprzedaży i zwielokrotnienie zysku. Konkurencja nie śpi, firmy robią wszystko aby utrzymać się n powierzchni. Jedną z tradycyjnych metody sprzedażowych jest cross sale czyli sprzedaż krzyżowa. Jej idea jest prosta: do dokonanego już zakupu pracownik oferuje klientowi dodatkowy produkt. Strategia ta musi wykorzystywać jedną , podstawową zależność mianowicie konsument musi mieć otwarty portfel.

Cross sell to technika sprzedażowa wykorzystywana w każdym sklepie. Nie raz spotkaliśmy się z wysypem propozycji nowej płyty czy książki dokonując zakupu w księgarniach. Jest to stały manewr, który w 80% skutkuje. Nie ma się więc co dziwić , że firmy chętnie go stosują. W momencie, kiedy proponujemy klientowi inny produkt a on dokonał już zakupu nic nie tracimy. Co najwyżej nie skorzysta on z naszej propozycji. Sztandarowym przykładem cross sell jest reklama Mcdonaldsa gdzie pracownik sieci fast-foodowe proponuje klientowi frytki (słynne „a może frytki do tego”). To jedno pytanie zasiewa w naszych umysłach nową idee i rodzi nowe zapotrzebowanie. Inną, równie skuteczną techniką sprzedażową jest up – sell. Polega ona na zaoferowaniu konsumentowi dobra , które ma wyższą jakość tym samym jest droższe. Podstawowym prawem jakim rządzi się ta metoda jest powolne i płynne przekonywanie konsumenta co do słuszności wyboru przedmiotu z tzw wyższej półki. Dobrym przykładem up-sellingu są salony samochodowe. Klienci, któzy przybywają do tego miejsca w większości przypadków mają już ukierunkowane potrzeby. Jak pokazują badania wielu z nich wyjeżdza nowym samochodem, które jest lepiej wyposażone niż ich pierowtny zamysł w tej kwestii. I tak oto zadziałał up-selling. Up-selling i cross-selling są technikami, które skutecznie mogą zwiększyć zyski ze sprzedaży.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Komentarze